طرز تهیه غذای خانگی برای سگ

MrDog - مسترداگ > مقالات  > طرز تهیه غذای خانگی برای سگ
غذای سگ

طرز تهیه غذای خانگی برای سگ

من همیشه غذای سگم را خودم تهیه می کنم و از غذاهای آماده استفاده نمی کنم . یکی از سگهای من ۱۷ ساله است و کاملا سالم به نظر می رسد . هنگامی که ۱۲ ساله بود ؛ دامپزشک پس از معاینه او گفت که فیزیکش مثل یک سگ ۸ ساله است و این به خاطر نحوه تغذیه اوست

مواد مورد نیاز :

۱ – گوشت ( یکی از این موارد :  مرغ ؛ گاو ؛ جگر ؛ بوقلمون )

۲ – برنج

۳ – سبزیجات مخلوط

۴ – حبوبات

غذای سگ

برنج را بپزید . می توانید از پلوپز استفاده کنید . برای تامین آب مورد نیاز برای پخت برنج ؛‌ می توانید نیمی از آب مرغ یا گوشت را به این کار اختصاص دهید .  از یک بوته سیر هم استفاده کنید و آن را در آب بریزید. سگ طعم سیر را دوست دارد و سیر باعث می شود که حشرات ؛ ککها و کنه ها از او دور شوند .

گوشت را بپزید . اگر از مرغ استفاده می کنید حتما پوست آن را جدا کنید چرا که باعث چاقی سگ می شود . اگر از گوشت گاو یا جگر استفاده می کنید می توانید آن را آب پز کرده یا کباب کنید . هیچگاه ازنمک استفاده نکنید . استخوانها را حتما از گوشت جدا کنید .

برای حبوبات می توانید از کنسرو حبوبات استفاده کنید . حبوبات منبع غنی پروتئین می باشد . از کنسرو مخلوط سبزیجات و هویج نیز در این غذا استفاده نمایید .

به تجربه خواهید فهمید که سگتان کدام نوع از حبوبات را دوست دارد . بعضی سگها از لوبیای چیتی لذت می برند و برخی از لوبیای قرمز .

کنسرو حبوبات و سبزیجات را باز کرده و به مخلوط آماده شده اضافه کنید .

وقتی همه مواد پخته شد ؛ آنها را کاملا با هم مخلوط کرده و سپس در یک ظرف دردار نگهداری نمایید . می توانید این غذا را در فریزر نگه داشته و برای چندین روز از آن استفاده نمایید .

موقع گرم کردن غذا می توانید از مایکرو ویو استفاده کرده و آن را گرم کنید . اگر این غذا بیش از اندازه خشک بود می توانید کمی آب یا آب گوشت به آن اضافه کنید تا رطوبت بیشتری داشته باشد .

اگر از حبوبات خشک استفاده می کنید قبلا آن را خیس کنید تا بتوانید زمان کمتری را صرف پختن آن کنید . استفاده از کنسرو به همین علت می باشد .

شما می توانید از برنج قهوه ای استفاده کنید . گاهی هم از جو دوسر به جای برنج می توان استفاده کرد

برای سگی که ۵۵ پاوند وزن دارد و ۵ ساله است ؛ معمولا ۴ ران مرغ را با یک و نیم پیمانه برنج و یک قوطی کنسرو سبزیجات مخلوط و حبوبات استفاده می کنم . با آنکه او زیاد غذا می خورد ولی این مقدار حدود ۴ الی ۵ وعده غذایی او را جواب می دهد . (‌او روزی دو بار غذای می خورد )

شما می توانید با دقت کردن به غذای باقیمانده سگتان به علایق او پی ببرید اگر غذا در ظرفش باقی بماند یا در کف زمین پخش شده باشد معلوم می شود که این غذا را دوست ندارد .

 

ترجمه اختصاصی برای مسترداگ : مینا احمدی

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت